×

Felszámolás és bérgarancia

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. július 13.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 112. számában (2007. július 13.)
Évről évre mind többen szorulnak bérgarancia-támogatásra. Az utóbbi négy esztendőben megkétszereződött a kérelmek száma, 2006-ban pedig a kifizetett járandóságok és végkielégítések értéke meghaladta az 5,5 milliárd forintot. Április 1-jével módosult a törvény is: nőtt az igényelhető összeg, s kiszélesedett azok köre, akik a Bérgarancia Alap révén juthatnak hozzá követeléseikhez.

A Bérgarancia Alapról szóló LXVI. törvényt 1994-ben hozta meg az Országgyűlés, azon – az Európai Unió irányelveiben is megfogalmazott - igényből kiindulva, hogy a munkavállalók kapjanak segítséget, ha a munkáltatók nem képesek bértartozásaik kifizetésére. A törvény konkrétan a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezeteknek adta meg a támogatás lehetőségét.

Módosítás – igények szerint

A foglalkoztatottak szociális biztonságát szolgáló rendelkezés az évek során, a körülményekhez igazodva többször változott. Az ezredfordulón például megemelkedett a jogosultanként figyelembe vehető támogatás legmagasabb összege. Ez kezdetben munkavállalónként a kötelező legkisebb kereset ötszöröse volt, a 2001. év végi törvénymódosítással a tárgyévet megelőző második év KSH által közzétett nemzetgazdasági havi bruttó átlagkeresetének a négyszeresére változott.

Érdemi elmozdulás történt azzal is, hogy a felszámolók számára kötelezővé vált az eljárás megindulása után a támogatási kérelem benyújtása, az illetékes megyei – ma regionális – munkaügyi központhoz. Ez korábban csupán lehetőségként szerepelt a jogszabályban, s nem minden esetben éltek vele a felszámolók.

Szintén a nagyobb szociális biztonságot szolgálta azon megszorító paragrafus hatályon kívül helyezése, amely szerint újabb támogatást csak akkor lehetett kérni, ha a törvény alapján már megítélt összeget visszafizették. A munkaügyi központ ettől kezdődően akár több alkalommal is megítélhette a forrást azoknál a cégeknél, ahol a felszámolás alatt is folyt-folyik a termelés, ahol fokozatos a leépítés, de a bérek, végkielégítések kifizetésére nincs fedezet.

2005-ben tovább közelített a bérgarancia-törvény az uniós irányelvekhez, amikor kimondta, hogy a Munkaerő-piaci Alap bérgarancia részéből ne csak a magyarországi székhelyű, felszámolás alatt lévő cégek dolgozóit lehessen kárpótolni, hanem a külföldi munkáltatóknál (például a fióktelepen) Magyarországon alkalmazott foglalkoztatottakat is.

Jogosultak köre

A törvényalkotók a nemrég életbe lépett módosításokkal ismét megemelték a munkavállalónként lehívható támogatás felső határát. Mértékegységként változatlanul megmaradt a tárgyévet megelőző második év KSH által közzétett nemzetgazdasági havi bruttó átlagkereset, ám április 1-jétől ennek ötszöröse érvényesíthető egy-egy felszámolási eljárásban.

Újdonság az is, hogy a legalább egy éve elhúzódó eljárásokban a felszámoló további két hónapnyi átlagkeresetnek megfelelő összeget igényelhet, ha az emelt támogatást már kimerítette, de további bértartozása áll fenn. Ennek azonban feltétele, hogy a felszámolás alatt álló cégnél rendes gazdasági tevékenység folyjon, továbbá hogy komoly esély nyíljék a munkavállalók foglalkoztatására a felszámolás lezárulta után is.

Változott a jogosultak köre. Eddig a Bérgarancia Alapból nem részesülhettek azok a munkavállalók – a felmondási védelem alatt állók, általában a táppénzes állományban, a gyesen, a gyeden lévők -, akiknek a bérkövetelése a felszámolási eljárás befejeződését követően vált esedékessé. Ők akkor érvényesíthették igényüket, amikor a bíróságnak a munkáltató megszűnését megállapító végzése jogerőre emelkedett. Ezt a hiányosságot pótolta most a módosítás, miszerint a felszámoló immár a vagyonmérleg elkészítését megelőzően köteles az alapból e munkavállalóknak is megigényelni a járandóságukat. Könnyebbé vált a felszámolási eljárás foglalkoztatottak által történő kezdeményezése is.

Támogatott kérelmek

Őri János, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (SZMM) illetékes főosztályvezető-helyettese szerint időszerűek voltak a módosítások, a bérgarancia jelentősége ugyanis a felszámolási eljárások számának emelkedésével együtt folyamatosan nő. Jellemző például, hogy míg 2000-ben mintegy 5 ezer felszámolási eljárás indult társas vállalkozások ellen, 2005-ben megközelítette a 8 ezret, 2006-ban pedig a 9500-at.

Két évvel ezelőtt az elmaradt bérek és végkielégítések kiegyenlítéséhez a felszámolók 942 kérelmet nyújtottak be a munkaügyi központokhoz, 60-nal többet, mint az azt megelőző évben. A területi megoszlást illetően az élen a Fővárosi Munkaügyi Központ állt, csaknem 230 kérelemmel, majd átlagban 50-50 igényléssel, a sorban Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Győr-Moson-Sopron, Pest, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg megye következett. Ezek együttesen a benyújtott kérelmeknek több mint a felét tették ki.

Támogatásban 923 kérelem részesült, ez 9 százalékkal haladta meg az azt megelőző évit. A teljes bértartozás 6,5 milliárd forintra rúgott, ebből csaknem 4,7 milliárdot ítéltek meg, azaz az alap – a fizethető limitre tekintettel – a tartozások mintegy háromnegyedére nyújtott fedezetet. Ez utóbbi összeg tavaly meghaladta az 5,6 milliárd forintot. Kiemelkedő mértékben, a korábbi év háromszorosára emelkedett a támogatott kérelmek száma Győr-Moson-Sopron megyében, 50 százalékkal Baranyában, Veszprémben és Zalában. A Bérgarancia Alapból az utóbbi években 15-17 ezren jutottak hozzá járandóságaikhoz, kétszer annyian, mint 2002-ben.

Ágazatok "helycseréje"

Beszédes az egy munkavállalóra jutó bérgarancia-támogatás összegének változása is. Míg ez 2002-ben alig haladta meg a 166 ezret, 2005-ben elérte a 303 ezer forintot. Új jelenségként az utóbbi két-három évben a forrást igénylő szervezetek között úgynevezett nagy foglalkoztatók is megjelentek - több száz fős létszámmal -, több százmilliós igénnyel, de a felszámolt és támogatott cégek többsége változatlanul a kis- és középvállalkozások közül került ki.

Helycserék következtek be az ágazatok között. Míg 2004-ben a bérgarancia alaprészből nyújtott jelentősebb értékű támogatások jobbára a gépiparban koncentrálódtak, 2005-ben a felszámolások főleg a textil- és konfekcióipart érintették. Ez mind a kisebb, mind a nagyobb gazdálkodók esetében jellemző volt. Az alap segítségével kaptak például bért Borsod megyében a Herukon Konfekcióipari Rt., illetve a Habselyem-Text Textilipari és Szolgáltató Kft. munkavállalói 240, illetve 118 millió forint értékben. Ily módon fizettek járandóságot hasonló összegekben Szombathelyen a Styl Ruhagyár Rt.-ben, a fővárosi Zunifer Kft.-ben, illetve Nyugat-Dunántúlon a Leonell Kft.-ben is.

A Parád Kristály Manufaktúra a dolgozók járandóságának kiegyenlítésére csaknem 160 millió forint visszafizetendő támogatást kapott, a jászsági JÁSZER Kft. 220 milliót, az IKARUS-FŐNIX Fémipari és Járműalkatrész-gyártó Kft. 150 milliót. Az utóbbi évek legmagasabb összegű támogatásaiban az ST GLASS Öblösüveggyártó és Forgalmazó Rt., illetve a Zalahús Rt. részesült. Az előbbinek 464,5, az utóbbinak 248,6 millió forintot fizettek ki – mindkét esetben több alkalommal benyújtott kérelemre – az érintett munkaügyi központok. A két szervezetnél több ezer munkavállalón segített a Bérgarancia Alap.

 

Részlet az 1994. évi bérgarancia-törvényből

Az Országgyűlés a munkavállalók szociális biztonságának elősegítése érdekében, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 54. §-a alapján, a következő törvényt alkotja:

1. § (1) A Munkaerő-piaci Alap bérgarancia alaprészéből a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezetnek a munkavállalóval szemben fennálló, kiegyenlíthetetlen bértartozása előlegezhető meg.

(2) E törvény alkalmazásában

a) gazdálkodó szervezet a csődeljárásról, a felszámolási eljárásról és a végelszámolásról szóló 1991. évi IL. törvény (a továbbiakban: Cstv.) 3. § (1) bekezdésének a) pontjában felsorolt minden gazdálkodó szervezet;

b) bértartozás a felszámolás alatt álló gazdálkodó szervezetet – mint munkáltatót – terhelő minden munkabértartozás - ideértve a betegszabadság időtartamára járó térítést – és a munkaviszony megszűnésével összefüggésben járó, a Cstv. 57. §-ának (3) bekezdése szerint elszámolható végkielégítés tartozás,

c) rendelkezésre álló megfelelő összegű pénzeszközön a Munkaerő-piaci Alap bérgarancia alaprészének a költségvetési törvényben meghatározott kiadási előirányzatát kell érteni.

Beérett javaslatok

A 2005. évi összesítés szerint a szaktárca – a munkaügyi központok közreműködésével – a központi, az észak-magyarországi és a nyugat-dunántúli régiókban folyósította a keret 70 százalékát. Az észak- és a dél-alföldi régióba együttesen 22 százalék került, a dél- és közép-dunántúli régióban kifizetett összeg nem érte el a teljes alap egytizedét.

Az érdekképviseletek, kiváltképp a szakszervezetek messzemenően méltányolják a törvény tavasszal hatályba lépett módosításait. Hódi Zoltán, az Országos Érdekegyeztető Tanács bér- és kollektív megállapodások bizottsága munkavállalói oldalának szóvivője szerint e korrekciók ténylegesen a foglalkoztatottak javát szolgálják, ugyanakkor – nem mellékesen – ezekben saját, gyakran hangoztatott javaslataikat látják megvalósulni.

Döntő szerepük volt az érdekképviseleteknek például a munkavállalónként lehívható támogatás felső határának megemelésében. Ezt már két éve is felvetették, de akkor elutasítással találkoztak. Évek óta szorgalmazták a jogosultak körének kiterjesztését a felmondási védelem alatt állókra, most ez is megvalósult.

Jelentős eredménynek tekintik, hogy sikerült elhárítani az akadályokat a munkavállalók felszámolási kezdeményezései elől. Egy ideje ugyanis mind gyakrabban fordul elő, hogy az alkalmazottak elvégzik a munkájukat, ám elmarad járandóságuk kifizetése. Arra korábban is lehetőségük volt, hogy ilyen esetekben – jogos bérigényük teljesítésére – felszámolási eljárást kezdeményezzenek munkáltatójukkal szemben, de ez tetemes illetékköltséggel járt, s ezt rendszerint képtelenek voltak előteremteni. A munkavállalói érdekképviseletek ezért javasolták az illetékfizetési kötelezettség végleges eltörlését, ha a bíróság megindítja az eljárást.

Biztosítási alapon

Hódi Zoltán szerint bár ez utóbbi módosítás nem érint "tömegeket", mégis nagy a jelentősége, mert a szó szoros értelmében a létbizonytalanság fenyegeti azokat, akik hónapokig nem kapnak fizetést. Jellemző, hogy például tavaly a vasiparban négyszer fordult elő munkavállalói felszámolási kezdeményezés, s ezek közül két esetben csak a szakszervezeti szövetség segítségével sikerült összegyűjteni az illetéket. Mindkét ügy sikerrel zárult, de mégsem lehet esetlegességekre alapozni egy eljárást. A munkavállalók ugyanis számos alkalommal meg sem kísérelték igazuk megvédését.

Ugyancsak a munkavállalók képviselői javasolták a törvény hatályának kiterjesztését a csődeljárás alá vont gazdálkodó szervezetekre is. Azt is felvetették, hogy a jelzálogok tulajdonosainak járó összegek ne csak 50, hanem 100 százalékban legyenek felhasználhatók más célokra, mindenekelőtt az elmaradt munkabérek kifizetésére. E javaslatokat az Országos Érdekegyeztető Tanácsban helyet foglaló partnerek fenntartásokkal fogadták, holott e felvetéseknél több is indokolt lenne. Például az, hogy minden, a Munkaerő-piaci Alapba befizető szervezet részesülhessen a bérgarancia-keretből. Jelenleg ugyanis meglehetősen széles rétegek, például a társadalmi szervezetek, az alapítványok, az egyéni vállalkozók alkalmazottai kimaradnak belőle. Egy készülő koncepció szerint utóbbiak a jövőben – az egyéni vállalkozó fizetésképtelensége esetén – a bérgarancia védelme alá kerülhetnek.

Egyes vélemények szerint a bérgarancia-rendszer biztosítási alapra való helyezése megszüntetné mások mellett ezt az ellentmondást, mivel a mainál – valószínűleg - hatékonyabban működne a rendszer. Létezik például a törvénynek egy viszonylag ritkán idézett bekezdése, amely az igényelt támogatások meghatározott időn belül történő visszafizetéséről szól. A hitelek, kölcsönök visszatérítése azonban az esetek mintegy 80 százalékában elmarad, s a törvény – a dolog természeténél fogva – nem ír elő szankciót.

Nem kétséges ugyanis, hogy az időnként megugró felszámolások, a növekvő bérek, a kollektív szerződések hatályának kiterjesztése és más okok miatt szükség van a Bérgarancia Alap rendszeres növelésére. A munkavállalói érdekképviseletek például a legutóbbi törvénymódosítások vitájában már-már arra is hajlottak, hogy az alapnormának ne csupán az ötszörös, hanem az ennél nagyobb arányú növelését javasolják. A munkáltatói érdekképviseletek ezzel szemben legszívesebben a korábbi szorzószámot is változatlanul hagyták volna.

Megterhelt MPA

Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkaadók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára szerint a bérfizetési gondokra megoldást kell találni, de a bérgarancia-keret megnövelése a Munkaerő-piaci Alapból, általában az MPA túlzott megterhelése újabb nehézségeket generálhat, például a járulékok nemkívánatos emeléséhez vezethet. A munkavállalók befizetései 2006-ban így is ötven százalékkal, egyről másfél százalékra emelkedtek.

A munkáltatók ebből a meggondolásból ragaszkodtak az alapnorma korábbi, négyszeres szorzószámához, nem értettek egyet a bérgarancia kiterjesztésével a csődeljárásban lévő gazdálkodó szervezetekre, a jelzálogból befolyó összegek feldarabolását pedig a hitelfolyósítók bizalmának megőrzése miatt ellenezték. Nemcsak a szakszervezetek 100 százalékos javaslatát utasították el, hanem az 50 százalék más célra történő felhasználását is ellenezték.

A munkáltatói érdekképviseletek hangsúlyozottan figyelemmel kísérik a Munkaerő-piaci Alap felhasználását, ugyanis annak mintegy 70 százaléka vállalkozói befizetésekből származik, munkavállalónként a bérek 3 százalékát ők fizetik be. Csöppet sem mellékes tehát, hogy e több százmilliárd forint a magyarországi foglalkoztatáspolitikára fordítódik-e – az eredeti elképzeléseknek megfelelően -, vagy más, egyébként nemes célokat is szolgál. Ez utóbbi esetben lényegesek az arányok, mert nem kimeríthetetlen a keret, még ha az alap bevételi oldala meglehetősen szilárd is.

A foglalkoztatási törvény megalkotása óta lényegében teljesíti hivatását, nem utolsósorban azért, mert a törvényhozók rendre megpróbálják a változó követelményekhez igazítani. Dávid Ferenc szerint azonban eljárt fölötte az idő, meg kellene gondolni, hogy a jelenlegi formájában működtethető-e tovább. Ez maga után vonná a legnagyobb decentralizált alap szerepének, a jogosítványi köröknek, az úgynevezett költési szabadságnak az áttekintését is, ami nem feltétlenül jelentené a bérgarancia-rendszer teljesen új alapokra helyezését.

A munkáltatók nem elsősorban az egyes alaprészek elkülönítését, hanem azok célirányosságát teszik szóvá. Úgy gondolják, hogy pontosan meg kellene határozni, mit szolgálnak a különböző keretek, s akkor a bérgarancia is jobban betölthetné hivatását.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. július 13.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8394 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8394 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4984 olvasói kérdésre 4984 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8394 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8394 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4984 olvasói kérdéssel.

Eltűnt közalkalmazott jogviszonyának megszüntetése

Intézményünk egyik közalkalmazottja 2023. augusztus 15. óta munkavégzés céljából a munkahelyén nem jelent meg. Távollétének okáról és várható időtartamáról sem a közvetlen...

Tovább a teljes cikkhez

Végkielégítés egészségi alkalmatlansággal indokolt felmondás esetén

Két munkavállalónk keresőképtelen állományának lezártát követően már nem lesz alkalmas a munkakörének betöltésére. Olyan mértékű egészségromlásuk van, amely alapján -...

Tovább a teljes cikkhez

Nyugdíjasnak minősülés

Az egyik munkavállalónk február 28-án töltötte be a 65. életévét. Szervezeti okokra hivatkozással szeretnénk megszüntetni a jogviszonyát március végével. Nincs információnk arra...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Idegennyelv-tudási pótlék - az illetmény összegén kívül

A köztisztviselői garantált bérminimumba beleszámít a nyelvpótlék, vagy az illetmény megállapításánál a pótlékot azonfelül kell figyelembe venni?

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jutalom - a jogszerző idő értékelése

Önkormányzati óvodánkban 2022. augusztus 2. óta dolgozó pedagógus köznevelési foglalkoztatotti jutalma megállapításához a közalkalmazott 2024. január 3. napján 26 év 3 hónap...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidőkeretben elrendelt rendkívüli munkavégzés elszámolása

Munkaidőkeretben rendkívüli munkaidő elrendelése esetén a rendkívüli munkavégzés ellenértékét (a 100% pótlékot vagy 50% pótlék + pihenőnapot) az elrendelés hónapjában kell...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4984 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 260-ik lapszám, amely az 4984-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem