×

A személyzeti osztály átalakítása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 87. számában (2005. május 15.)
A vállalat szervezetének mindig volt a dolgozókkal foglakozó részlege, bárhogyan is nevezték azt. Azonban a megnevezések változása mögött legtöbbször tartalmi átalakulás is végbement. A papíros alapú nyilvántartást felváltotta a elektronikus, az adathalmaz felhasználási lehetőségei bővültek, az egyszerű adminisztrációt felváltotta a tudatos tervezés az emberekkel kapcsolatos mindenfajta tevékenységnél. Mára a korszerű human research (HR) osztályok a vállalati kultúra szerves részei, e tevékenységet pedig mind több és persze mind összetettebb informatikai programok segítik.

Az informatikai megoldásoknak mind nagyobb szerep jut

A '60-as évek munkaügyi osztályai csak elemeiben hasonlítanak a mai emberi erőforrás menedzsmentrészlegekre. Az első számú feladat sokáig a (munka)szerződések, bérek nyilvántartása, kezelése volt. 'A 70-es évekre tehető az a lényegi változás, amikor ezen osztályok mind a feladatokat, mind létszámukat tekintve bővültek, és nevük is megváltozott. Az ezt követően személyügyi osztályoknak nevezett részlegek immár kapcsolatba kerültek a toborzással, képzéssel, az alkalmazottak teljesítményének értékelésével stb., tehát a mai értelemben vett részleges HR-feladatokat is megoldottak. Valódi áttörésként értékelik a HR-szakemberek a következő fejlődési lépcsőfokot, amikor a '80-as években a vállalati vezetők is felismerték, hogy a dolgozó, a cég szempontjából, potenciális erőforrásként tekinthető, és mint ilyen, kiemelt gondoskodást igényel. Az eddigi szigetszerű nyilvántartásokat összekapcsolták, a különböző részlegek munkáját pedig igyekeztek összehangolni.

Stratégiai lépések

A '90-es évekig úgymond vontatott volt a HR-szakma fejlődése. Ekkor jelentek meg azok az informatikai fejlesztések, amelyek felgyorsították a folyamatokat, s kézzelfogható hasznot "termeltek". Astratégiai emberi erőforrás menedzsment már mint profitcentrum működhetett, és egyre-másra jelentek meg azok a megoldások amelyek kompatibilisek voltak az addigra már elterjedtnek mondható integrált vállalatirányítási rendszerekkel, és a vállalatvezetők is hasznát láthatták a segítségükkel előállított információs szolgáltatásoknak, jelentéseknek. Mind több, a vállalati adminisztrációt könnyítő szoftver jelent meg a piacon, elsők között természetesen a manuális bérügyviteli feladatok kiváltására kifejlesztettek.

A HR-programokat aszerint is megkülönböztethetjük, hogy részei-e az integrált vállalatirányítási rendszereknek (SAP, Oracle, IFF, Microsoft Axapta stb.), szigetszerű vagy teljes megoldást nyújtanak, egy-egy speciális területet fednek le (például e-learning), és milyen módon kezeli együtt a vállalaton belül a bér-, illetve munkaügyi részt. A választás semmiképp nem egyszerű feladat sem annak a cégnek, amelyik először szándékszik bevezetni ilyen rendszert, sem annak, amelyik váltani akar.

Kezdeti lépések

Előbb-utóbb minden fejlődni kívánó cég szembekerül az informatikai eszközök és szoftverek választásának kérdésével. Az eszközöket tekintve már elég sok tapasztalatra tehettek szert, illetve megfelelő a választék is, valamint az árak lefelé tendálnak, míg az alkalmazások terén még bizonytalanul válogatnak a cégek, sok esetben hagyják magukat meggyőzni.

Holott az első kérdés megválaszolása mind a HR-, de más szoftverek esetében is kulcsfontosságú: mit vár a cég az új rendszer üzembe állításától. Gyakori – téves – megoldás ugyanis, hogy a vállalkozás a szállítóra hagyja az igényeinek definiálását. Ebben az esetben az a furcsa helyzet is előállhat, hogy a vállalat problémáira kifejezetten a felkért cég ajánlott szoftvere a megoldás...

Az elvárások megfogalmazásán kívül a kiválasztás másik fontos eleme a rendszerfunkciók összehasonlítása. Ezen belül értékelni kell az adatrögzítés mikéntjét, a riportkészítés módjait, azt, hogy a HR-folyamatok automatizáltak-e, illetve a szoftverfunkciók mennyiben felelnek meg a vezetői kontrolling elvárásainak.

A bevezetés módszertana

A HR-szoftver későbbi működtetése s nem utolsósorban költsége szempontjából meghatározó a bevezetés mikéntje. Ha dobozos terméket vásárol a fejlesztést elhatározó takarékos cég, akkor számolnia kell azzal, hogy a fixen rögzített vagy csak bizonyos szűk határok között módosítható paraméterekhez kell igazítani a cég működését, HR-folyamatait. Ennek éppen ellenkezője az egyedi szoftvervásárlás, amikor a szoftvert az installálás során a cég működési jellemzőihez igazítják. Mindkettő nagy körültekintést kíván, hiszen a drága szerzeményeket sokáig, legalább néhány évig használnia kell a cégnek. Ma már nem is annyira ritka, hogy valamely szolgáltató ingyenes szoftvert kínál, ráadásul vállalja, hogy levezényli az egész projektet. Azt az üzlettel foglalkozók régóta tudják, hogy semmi sincs ingyen, hiszen a megajándékozott cég ezt követően elég hosszú ideig fizeti a licencdíjjal összevethető nagyságú tanácsadói díjat, az átalakítás költségeit, a frissítéseket és más járulékos kiadásokat. Az éves követési díj például a bérügyviteli programok esetében, ahol időről időre a legtöbb változás bekövetkezik: az éves licencdíj 15-30 százaléka lehet, de vannak kiugró, 40 százalék feletti árak is.

Integrált rendszerek

A nagyobb vállalkozások számára a HR-szoftvereket általában már az integrált vállalatirányítási rendszerek részeként kínálják, mint az SAP, Oracle, PeopleSoft, Microsoft Axapta stb. A multinacionális cégek, illetve az itt leányvállalatot létesítő jelentősebb külföldi cégek hozták magukkal a hazájukban megszokott, bevált HR-informatikát is. Már csak azért is, mert a távközlési kapcsolatok javulásával a '90-es évek közepétől már nem jelentett gondot akár az on-line kapcsolattartás sem.

Számos cég azonban nem világméretekben, hanem csak lokálisan kívánja megoldani bérügyi és személyzeti gondjait. A nagyvállalatok Magyarországon is a komplex vállalatirányítási rendszer részeként vásárolják e szoftvereket. A közepes cégek számára – ha csak a HR-funkciókat ellátó szoftverek közül szeretne válogatni -, többek között a Nexon Kft. által kínált BestHr, a VT-soft Opus rendszere, illetve az izraeli SQLink cég HumaNetje kínál alternatívát. Ez utóbbi vállalkozás magyarországi jelenléte alig több mint féléves, s dinamikus, felhasználóbarát megoldásaival igyekszik részesedni a humánügyvitel ma még elegendően nagy tortájából. Változatlanul erős az önálló bérrendszerek jelenléte a piacon: a Nexon által ajánlott nexONBER, illetve az Orgwere vagy VIP alkalmazása kínál megoldást. Mindemellett léteznek vegyes megoldások, mint a P&I AG LOGA elnevezésű terméke, valamint az egyedi funkciók lefedésére alkalmas szoftverek: ilyenek az e-learning koordinálására a Synergon által továbbfejlesztett Phoenix és más, a toborzás, karriertervezés stb. során időben és lokálisan behatárolt működésű alkalmazások.

Piaci trendek

A szoftverek kiválasztásának normális menete más a keresleti és más a kínálati piacon. Most Magyarországon még a keresletinek nevezhető piac él, ezért a vásárláskor meghatározó lehet az, hogy mennyire ismerik – akár a hirdetésekből is – a terméket és kifejlesztőjét, milyen referenciákat képes az felmutatni a különböző iparágakból.

A beruházás költségei is megfontolásra intik a vállalkozásokat. Egy valamirevaló, a vállalatra szabott fejlesztés 10 millió forintba kerülhet, egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésének költsége 100 millió forintot is elérheti. A bevezetéstől ugyanakkor a modernizáción túl költségmegtakarítást is várnak a vezetők. Legtöbbször azonban bebizonyosodik, hogy hiú ábránd létszám-megtakarításban gondolkodni, legalábbis ez alapján kalkulálni a befektetés megtérülését. Az esetek többségében ugyanis a korábbi személyzeti osztály munkatársai átképzés után ugyanazzal foglalkoznak, mint korábban, csak képernyő előtt. A költségmegtakarítás csak közvetett módon képzelhető el: a vállalat emberekkel kapcsolatos dolgai megbízható módon tervezhetővé válnak, s az ügyintézések ideje lerövidül, s végső soron a dolgozók elégedettsége is javulhat.

Kiválasztás

A megfelelő szoftver, illetve HR-informatikai rendszer kiválasztásának egyik legjobb módja, ha a laikus vállalatvezető szakértőt bíz meg a projekt levezénylésével. Forintosítható előnyt jelenthet, hogy a megbízott tanácsadó (cég) alaposan ismeri a HR-informatikai piacot, a szolgáltatókat, a termékeket. Képes szakértő módon megfogalmazni a megbízó cég igényeit, s ennek megfelelően tárgyal a potenciális szállítókkal a részfeladatok megoldásáról, illetve a teljes rendszerről. Mind a minőséget, mind költségeket tekintve fontos, hogy a "vevő szemének" is nevezett tanácsadó a projekt teljes időtartama alatt a megbízója érdekeit képviseli.

 

Humáninformatika-funkciók

A modern személyzeti osztály feladatai az informatikai háttér miatt is igencsak kibővültek, de vállalkozásonként eltérőek lehetnek. Az alábbi általános vonások azonban a szoftverhasználók körében majd' mindenhol megtalálhatók.

– Munkaerő-áramlás kezelése: belépések, kilépések adminisztrálása, a toborzások vezénylése.

– Beléptetés és munkaidő-nyilvántartás

– Személyi adatok, munkakör, munkával kapcsolatos értékelés

– Bérezés, juttatások

– Képzés, egyéni képzési terv kidolgozása, értékelések

– Teljesítményértékelés

– Ösztönzésmenedzselés: kompenzáció

– Karriermenedzsment: utódlástervezés, szakmai-, vezetőikompetencia-szemlélet

– Alkalmazotti kapcsolatok: belső ügyfélszolgálat, érdekegyeztetés

 

Nemzetközi erőforrásmenedzsment-rendszer a Pannon GSM-nél

Országokon, sőt, földrészeken átívelő, közös emberierőforrás-gazdálkodási rendszert készül bevezetni a világ egyik vezető távközlési óriása, a Telenor-csoport. AGlobal HR System Project elnevezésű fejlesztés gyakorlati kialakítására a csoport magyar tagjánál, a Pannon GSM-nél kerül sor, azaz itt, a magyar cég szakemberievel együttműködve alakítják ki és helyezik üzembe azt a rendszert, amelyet később a teljes cégcsoportra kiterjesztenek. Végh József, a Pannon GSM emberierőforrás-igazgatója a projektről nyilatkozva elmondta: "A Global HR System lényege, hogy a ma sok külön alkalmazáson futó megoldás helyett egy egységes rendszer segítse az emberi erőforrások leányvállalat-, illetve Telenor-szintű menedzselését. A HR-munka valamennyi folyamata az új rendszeren fut majd, azaz nyomon követi a toborzási és kiválasztási folyamatot az új pozíció igénylésétől kezdve az új munkatárs felvételéhez kapcsolódó adminisztrációig; támogatja a képzési és vezetésfejlesztési tevékenységet; kezeli a juttatási csomagokat; innen indulnak majd az e-learning tananyagok; itt valósul meg a dolgozói események menedzselése stb. Reményeink szerint az új rendszer megszabadít egy sor papír alapú adminisztrációtól is, ami jelentős idő- és költségmegtakarítást eredményez majd."

A rendszer fejlesztése a Pannon GSM HR-szakembereivel együttműködésben, a mobilcég magas szintű technológiájára alapozva folyik. A bevezető projekt magyarországi sikere esetén hamarosan ez az egységes rendszer működik majd a Telenor-csoport minden vállalatánál, s nemcsak Európában.

 

Outsourcing

A tevékenységkiszervezés, az outsourcing mindinkább jelen van a piacon. Különösen a bérügyvitel az, amit szívesen albérletbe adnak a cégek. Az idő- és létszámigényes feladatokat a számítások szerint olcsóbban ellátják az erre szakosodott cégek, amelyek megfelelő számítástechnikai kapacitással és természetesen programokkal rendelkeznek a gyors munkához. Az így felszabaduló létszámot és energiát a cégek a stratégiailag fontosabb feladatokra koncentrálhatják.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8394 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8394 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4984 olvasói kérdésre 4984 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8394 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8394 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4984 olvasói kérdéssel.

Eltűnt közalkalmazott jogviszonyának megszüntetése

Intézményünk egyik közalkalmazottja 2023. augusztus 15. óta munkavégzés céljából a munkahelyén nem jelent meg. Távollétének okáról és várható időtartamáról sem a közvetlen...

Tovább a teljes cikkhez

Végkielégítés egészségi alkalmatlansággal indokolt felmondás esetén

Két munkavállalónk keresőképtelen állományának lezártát követően már nem lesz alkalmas a munkakörének betöltésére. Olyan mértékű egészségromlásuk van, amely alapján -...

Tovább a teljes cikkhez

Nyugdíjasnak minősülés

Az egyik munkavállalónk február 28-án töltötte be a 65. életévét. Szervezeti okokra hivatkozással szeretnénk megszüntetni a jogviszonyát március végével. Nincs információnk arra...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Idegennyelv-tudási pótlék - az illetmény összegén kívül

A köztisztviselői garantált bérminimumba beleszámít a nyelvpótlék, vagy az illetmény megállapításánál a pótlékot azonfelül kell figyelembe venni?

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jutalom - a jogszerző idő értékelése

Önkormányzati óvodánkban 2022. augusztus 2. óta dolgozó pedagógus köznevelési foglalkoztatotti jutalma megállapításához a közalkalmazott 2024. január 3. napján 26 év 3 hónap...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidőkeretben elrendelt rendkívüli munkavégzés elszámolása

Munkaidőkeretben rendkívüli munkaidő elrendelése esetén a rendkívüli munkavégzés ellenértékét (a 100% pótlékot vagy 50% pótlék + pihenőnapot) az elrendelés hónapjában kell...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4984 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 260-ik lapszám, amely az 4984-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem