×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 42. számában (2001. július 15.)

 

Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőző hónapban megjelent jogszabályokat ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

 

Foglalkoztatási törvény

2001. július 1-jétől módosult a foglalkoztatás támogatási és szervezetrendszere.

Képzési támogatás

A munkaügyi központ által felajánlott vagy elfogadott képzése támogatható annak a személynek, aki még nem töltötte be a 25. életévét – felsőfokú végzettségű személy esetén a 30. életévét -, és a tanulói, hallgatói jogviszonya megszűnését követően munkanélküli-járadékra nem szerzett jogosultságot, illetve aki gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban, avagy terhességi-gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási díjban, ápolási díjban részesül. Ez utóbbiak képzése azonban csak akkor támogatható, ha a képzés időtartama hetente nem haladja meg a húsz órát, ha a képzés a gyermek másfél éves korának betöltését követően kezdődik meg, valamint ha a gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban részesülő személy nem folytat keresőtevékenységet.

Képzési támogatásként keresetkiegészítés vagy keresetpótló juttatás adható, illetve megtéríthetik a képzéssel kapcsolatos költségeket is.

Munkahelyteremtés és munkahelymegőrzés

Támogatás nyújtható új munkahelyek teremtéséhez, a meglévő munkahelyek megtartásához, a foglalkoztatásiszerkezet-átalakítás elősegítéséhez, valamint a munkaerő szakmastruktúrájának korszerűsítéséhez. Támogatás nyújtható továbbá annak a munkaadónak, aki AM-könyvvel rendelkező munkanélküli foglalkoztatását vállalja. A támogatás összege az adott foglalkoztatáshoz kapcsolódó közteherjegy értékének 50 százaléka lehet.

Állami Foglalkoztatási Szolgálat

Az Flt.-módosítás leglényegesebb része a szervezetrendszer megváltoztatása. A Munkaerő-piaci Szervezet elnevezése Állami Foglalkoztatási Szolgálatra, az Országos Munkaügyi Kutató és Módszertani Központ pedig Foglalkoztatási Hivatalra változott.

Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat a következő szervekből áll:

  • foglalkoztatási hivatal,
  • megyei (fővárosi) munkaügyi központok,
  • munkaerő-fejlesztő és -képző központok.

(2001. évi XXIV. törvény a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény módosításáról)

Céltámogatások

Az önkormányzatok címzett támogatást igényelhetnek szennyvízelvezetést és -tisztítást, valamint térségi szilárdhulladék-kezelő rendszer létesítését szolgáló, 1 milliárd forint feletti összköltségű beruházások megvalósítására. E beruházások esetében a központi támogatás maximális mértéke – a helyi önkormányzatok 2001. évi új címzett támogatásáról, egyes címzett támogatással folyamatban lévő beruházások eredeti döntéseinek módosításáról, valamint a helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszeréről szóló 1992. évi LXXXIX. törvényben foglaltak figyelembevételével – megegyezik a céltámogatásokra vonatkozó támogatási mértékkel.

A címzett támogatásokról szóló döntés során előnyben kell részesíteni azokat a beruházásokat, amelyekre EU-támogatás (ISPA, PHARE) iránti igényt nyújtottak be, és azzal az érintett szakminisztérium egyetért, illetve amelyek EU-támogatási igényéről kedvező döntés született. A címzett támogatás lehívása csak akkor kezdhető meg, amikor az önkormányzat hivatalosan értesült az EU-támogatás jóváhagyásáról. Amennyiben az önkormányzat EU támogatási igényét elutasítják, úgy erről az önkormányzatnak haladéktalanul értesítenie kell a Belügyminisztériumot, amely intézkedik a jóváhagyott címzett támogatási előirányzat elvonásáról. Az elvonással felszabaduló előirányzat a címzett és céltámogatás adott évi előirányzatát növeli.

A törvény 1. számú melléklete tartalmazza a helyi önkormányzatok részére a támogatás szempontjából új beruházásaikhoz 2001-ben és az azt követő években járó címzett támogatást ágazatonként, önkormányzatonként és beruházásonként. Nem részesülnek címzett támogatásban a törvény 2. számú mellékletében felsorolt önkormányzati beruházások. A Cct. 3. §-ának (7) bekezdése alapján – jogszabályi változásból eredően a támogatásban részesülő beruházással ellátandó feladat jelentős változása miatt – a folyamatban lévő beruházásokkal kapcsolatos eredeti döntések a törvény 3. számú melléklete szerint módosulnak.

(2001. évi XXV. törvény a helyi önkormányzatok 2001. évi új címzett támogatásáról, egyes címzett támogatással folyamatban lévő beruházások eredeti döntéseinek módosításáról, valamint a helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási rendszeréről szóló 1992. évi LXXXIX. törvény módosításáról)

Elektronikus aláírás

Új törvény született az elektronikus aláírásról. Gutenberg óta az elektronikus aláírás elismerése jelenti a legnagyobb változást az információáramlásban, az okiratok elismerésében. A törvény hatálybalépése, 2001. szeptember 1. után már nemcsak a papírformátumú okiratokat lehet magánokiratnak, közokiratnak elfogadni, hanem az elektronikus formában létező szerződéseket, (jog)nyilatkozatokat stb. is. Az elektronikus aláírás nem más, mint az elektronikus dokumentumhoz azonosítás céljából logikailag hozzárendelt és azzal elválaszthatatlanul összekapcsolt elektronikus adat, illetőleg dokumentum.

Az elektronikus aláírással kapcsolatos szolgáltatások: az elektronikus aláíráshitelesítés-szolgáltatás, az időbélyegzés, az aláírás-létrehozó eszközön az aláírás-létrehozó adat elhelyezése. A hitelesítésszolgáltatás keretében a hitelesítésszolgáltató azonosítja az igénylő személyét, tanúsítványt bocsát ki, nyilvántartásokat vezet, fogadja a tanúsítványokkal kapcsolatos változások adatait, valamint nyilvánosságra hozza a tanúsítványhoz tartozó szabályzatokat, az aláírás-ellenőrző adatokat és a tanúsítvány aktuális állapotára (különösen esetleges visszavonására) vonatkozó információkat. Időbélyegzés során a szolgáltató az elektronikus dokumentumhoz időbélyegzőt kapcsol. A szolgáltatásokat egyenként, vagy azok közül többet együttesen is lehet nyújtani. A hitelesítésszolgáltató jogosult arra, hogy különböző feltételekkel (pl. felelősségvállalás mértéke) bocsásson ki tanúsítványokat.

A jogszabály alapján a biztonságos aláírás-létrehozó eszközöknek megfelelő technikai és eljárási eszközökkel biztosítaniuk kell, hogy legalább

  • az aláírás készítéséhez használt aláírás-létrehozó adat aláírónként mindig különbözzön s titkos legyen,
  • az aktuálisan elérhető technológiával kellő bizonyossággal garantálja, hogy az aláírás készítéséhez használt aláírás-létrehozó adat nem rekonstruálható, védett a jogosulatlan felhasználókkal szemben, illetve hogy az aláírás nem hamisítható.

A biztonságos aláírás-létrehozó, illetve -ellenőrző eszközöknek nem szabad az aláírandó elektronikus dokumentumot módosítaniuk, illetőleg az aláírás folyamatában lehetővé kell tenniük e dokumentum megjelenítését az aláíró számára.

Az elektronikus aláírásról szóló törvénnyel egy sor fontos törvény is módosult. Így változott a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.), a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (Pp.), a büntetőeljárásról szóló 1973. évi I. törvény (Be.), az államigazgatási eljárásról szóló 1957. évi IV. törvény (Áe.), a cégnyilvántartásról, a cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló 1997. évi CXLV. törvény, az ügyvédekről szóló 1998. évi XI. törvény is.

(2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról)

Köztisztviselői életpálya

2001. július 1-jén lépett hatályba a köztisztviselők jogállásáról szóló új törvény. A kormányzat célja, hogy egy jól kiszámítható besorolási és ehhez kapcsolódó jövedelmezési szabályokkal kiszámíthatóvá váljék a köztisztviselők életútja. Teljesen új a törvényben a vagyonnyilatkozat szabályozása, a köztisztviselői életpályáról szóló fejezet, a köztisztviselő teljesítményének értékelése, minősítése. Változott a juttatási rendszer, az adatkezelési szabályozás, az etikai eljárás is.

A törvény módosítja többek között a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény, a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény, az ügyészségi szolgálati viszonyról és az ügyészségi adatkezelésről szóló 1994. évi LXXX. törvény, a bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 1997. évi LXVII. törvény rendelkezéseit is.

(2001. évi XXXVI. törvény a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény, valamint egyéb törvények módosításáról)

Devizaliberalizáció

2001. június 16-ától a forintunk gyakorlatilag konvertibilissé vált, így nem szükséges devizahatósági engedély, illetve bejelentés a szerződéskötéshez vagy a pénzügyi műveletekhez (például amikor a devizabelföldiek és devizakülföldiek egymásra tekintettel devizát, valutát, belföldi fizetőeszközt, illetőleg vagyoni értéket belföldön és külföldön átruháznak). A devizabelföldi és a devizakülföldi bármely fizetőeszközt összegkorlátozás és kiviteli igazolás nélkül vihet és küldhet ki az országból, illetve hozhat és küldhet be az országba. A devizabelföldi és a devizakülföldi vagyoni értéket devizajogi korlátozás nélkül vihet és küldhet ki az országból. A konvertibilis pénznemben történő szerencsejáték-szervezéshez a jövőben nem kell megszerezni a devizahatóság engedélyét.

A devizáról szóló 1995. évi XCV. törvény végrehajtásáról szóló 88/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet hatálybalépése után a devizabelföldinek nem kell bejelentenie a devizahatóságnak a közvetlen vállalkozás szerzését, elidegenítését, a megszüntetését, a jegyzett tőkéjének csökkenését, a más külföldi vállalkozással történő egyesülését, összeolvadását vagy abból való szétválását.

Nem kell devizahatósági engedély ahhoz sem, hogy a devizabelföldi zárt körben vagy nyilvánosan forgalomba hozzon, valamint elismert külföldi értékpapírpiacra bevezessen kötvényt és más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt, pénzpiaci eszközt (amelynek a kibocsátáskori lejárati ideje rövidebb, mint 365 nap), kiállított átruházható eszközt, illetve nyílt végű befektetési alapra kibocsátott kollektív befektetési értékpapírt külföldön.

A vállalkozás a külföldön vezetett forintszámlája terhére is kezdeményezhet deviza-, valutavásárlást. A devizabelföldi nem köteles hazautalni vagy hazahozni a külföldön megszerzett (birtokába került) vagy a felhatalmazott hitelintézetnél és az átváltóhelyen forintért vásárolt vagy devizaszámláról külföldre átutalt és fel nem használt devizát, valutát. A vállalkozás nem köteles a devizaszámláján el nem helyezett deviza, valuta forintra történő átváltására. A devizabelföldi és a devizakülföldi személy belföldön forint ellenében a hitelintézetnél vagy az átváltóhelyen okmányok bemutatása nélkül, illetőleg külföldön konvertibilis devizát, valutát vásárolhat.

A devizabelföldi személy devizahatósági engedély nélkül tarthat külföldön külföldi pénznemben vezetett számlát, illetőleg helyezhet el betétet és letétet.

A konvertibilis forintszámla egyenlege külföldre forintban is átutalható. Devizabelföldi devizakülföldinek vagyoni értéket ajándékozhat.

A vámszabad területi társaság összegkorlátozás nélkül külföldön is tarthatja a konvertibilis valuta- és devizakészletét.

A jogszabály melléklete a nemzetközi fizetési forgalom jogcímeit tartalmazza.

[88/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet a devizáról szóló 1995. évi XCV. törvény végrehajtásáról]

Veszélyes hulladék

A 2002. január 1-jén életbe lépő jogszabály tartalmazza a hulladék veszélyességének a megállapítását, a veszélyes hulladékok kezelésére, gyűjtésére, begyűjtésére, tárolására vonatkozó szabályokat, továbbá a veszélyes hulladékok szállítását, a technológiaminősítését, az előkezelését, a hasznosítását, az ártalmatlanítását rendező előírásokat.

A hulladék termelője vagy kezelője – minősítési eljárásban – a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőségtől kérheti a hulladékjegyzékben nem szereplő, illetve oda be nem sorolható, valamint az ismeretlen összetételű, ezért veszélyes hulladékként kezelendő hulladékok veszélytelenségének vagy veszélyességének a megállapítását. A hulladékminősítési kérelmet a termelő telephelye szerint illetékes környezetvédelmi felügyelőségnél kell benyújtani.

A hulladék minősítését a hulladékminősítő bizottság állásfoglalása alapozza meg. A bizottság működési rendjét a rendelet 1. sz. melléklete határozza meg.

[98/2001. (VI. 15.) Korm. rendelet a veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről]

Megváltozott munkaképességű dolgozók

Módosult a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásáról és szociális ellátásáról szóló 8/1993. (VI. 29.) EüM-PM együttes rendelet. 2001. június 28-ától az átlagos statisztikai állományi létszám számításakor korrigáltan kell számba venni a rokkantsági nyugdíjban, a baleseti rokkantsági nyugdíjban, az átmeneti járadékban, a rendszeres szociális járadékban, valamint a bányászok egészségkárosodási járadékában részesülő dolgozók létszámát, a következők szerint:

  • a telephelyen foglalkoztatott dolgozók esetén az általuk teljesített napi munkaidőnek a teljes munkaidőhöz viszonyított arányával,
  • a bedolgozó esetén a munkáltatónál azonos munkakörben teljes munkaidőben norma szerinti teljesítménnyel elérhető munkabér hányadosával, illetve ennek hiányában a munkáltatónál tárgyhónapban munkaviszonyban foglalkoztatott megváltozott munkaképességű dolgozók által elért átlagkereset hányadosával

kell a korrekciót végrehajtani.

A rendelet melléklete a kijelölt célszervezetek részére a normatív támogatás (dotáció) tárgyhavi igényléséhez szükséges adatlapot tartalmazza.

[3/2001. (VI. 20.) SZCSM-PM együttes rendelet a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásáról és szociális ellátásáról szóló 8/1993. (VI. 29.) EüM-PM együttes rendelet módosításáról]

Útvonal-használati díj

2001. június 1-jétől nem kell útvonal-használati díjat és kiállítási költségtérítést fizetni a nemzetközi szerződésben mentességet kapott, továbbá a rendelet 5. számú mellékletében előírtaknak megfelelő, valamint a következő útvonalon közlekedő járművek után:

M1-es autópálya Budapest-Hegyeshalom között,

M5-ös autópálya Budapest-Kiskunfélegyháza között,

M7-es autópálya, autóút Budapest-Siófok között,

M0-s autóút M1-M5 autópálya között,

15. sz. főút Rajka-M1 autópálya között.

[20/2001. (VI. 1.) KöViM rendelet a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közúti közlekedéséről, a közútkezelői és a hatósági eljárás, valamint a díjfizetés feltételeiről szóló 4/1999. (II. 12.) KHVM rendelet módosításáról]

Elszámolható üzemanyagárak

A Magyar Közlöny 2001/69. számában jelent meg a 2001. július 1. és szeptember 30. között alkalmazható üzemanyagárakról szóló APEH-közlemény.

Ha a magánszemély az üzemanyagot a közleményben szereplő árak szerint számolja el, nem szükséges az üzemanyagról számlát beszerezni.

Ólmozatlan motorbenzinek:

ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin 242 Ft/l

ESZ-98 ólmozatlan motorbenzin 252 Ft/l

Keverék 241 Ft/l

Gázolajok 217 Ft/l

(APEH-közlemény a 2001. július 1-je és szeptember 30-a között alkalmazható üzemanyagárakról)

Jogegységi határozat

A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bíróságának munkaügyi jogegységi tanácsa a következő jogegységi határozatot hozta:

A munkáltató a munkavállaló munkaviszonnyal összefüggő tartozásának, valamint az általa okozott kárnak a megtérítésére irányuló igényét – választása szerint – munkaügyi jogvitában is érvényesítheti. Ezzel megszűnt az a korlátozás, amely szerint a munkáltató kizárólag fizetési felszólítással érvényesíthette a dolgozó munkaviszonyból eredő tartozásának megfizetése iránti igényét. A munkáltató a jövőben választhat az igényérvényesítés két módja között, s nem kell feltétlenül időt pazarolnia az eleve reménytelennek látszó fizetési felhívásokra.

(A Magyar Köztársaság Legfelsőbb Bíróságának 1/2001.MJE számú jogegységi határozata)

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8394 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8394 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4984 olvasói kérdésre 4984 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8394 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8394 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4984 olvasói kérdéssel.

Eltűnt közalkalmazott jogviszonyának megszüntetése

Intézményünk egyik közalkalmazottja 2023. augusztus 15. óta munkavégzés céljából a munkahelyén nem jelent meg. Távollétének okáról és várható időtartamáról sem a közvetlen...

Tovább a teljes cikkhez

Végkielégítés egészségi alkalmatlansággal indokolt felmondás esetén

Két munkavállalónk keresőképtelen állományának lezártát követően már nem lesz alkalmas a munkakörének betöltésére. Olyan mértékű egészségromlásuk van, amely alapján -...

Tovább a teljes cikkhez

Nyugdíjasnak minősülés

Az egyik munkavállalónk február 28-án töltötte be a 65. életévét. Szervezeti okokra hivatkozással szeretnénk megszüntetni a jogviszonyát március végével. Nincs információnk arra...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Idegennyelv-tudási pótlék - az illetmény összegén kívül

A köztisztviselői garantált bérminimumba beleszámít a nyelvpótlék, vagy az illetmény megállapításánál a pótlékot azonfelül kell figyelembe venni?

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jutalom - a jogszerző idő értékelése

Önkormányzati óvodánkban 2022. augusztus 2. óta dolgozó pedagógus köznevelési foglalkoztatotti jutalma megállapításához a közalkalmazott 2024. január 3. napján 26 év 3 hónap...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidőkeretben elrendelt rendkívüli munkavégzés elszámolása

Munkaidőkeretben rendkívüli munkaidő elrendelése esetén a rendkívüli munkavégzés ellenértékét (a 100% pótlékot vagy 50% pótlék + pihenőnapot) az elrendelés hónapjában kell...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4984 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 260-ik lapszám, amely az 4984-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem