×

Bírságok a környezetkárosítóknak

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. január 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 36. számában (2001. január 15.)

 

Ez év januárjától a környezetvédelmi bírság behajtása adók módjára történik, amely lehetővé teszi, hogy a fizetésképtelen környezetkárosítók ellen végrehajtást kezdeményezzenek. A döntéshozók azt várják az új szabályozástól, hogy a környezet megóvása a korábbiaknál erőteljesebben érvényesüljön a vállalatok szemléletében.

 

A környezetvédelem tudatosítása érdekében már az elmúlt években is számos intézkedés született. Takács Margit, a Környezetvédelmi Főfelügyelőség főosztályvezetője lapunknak kifejtette: Az 1995-ben megszületett új környezetvédelmi törvény különösen a környezetvédelmi engedélyezési eljárásban hozott komoly változást. A létesítmények működéséhez szükséges engedélyezést a környezetvédelmi és a közegészségügyi hatóságok számtalan esetben közösen végzik és ellenőrzik. Mindkét hatóságnak lehetősége van bírságot kiszabni, ha valamilyen szabálytalanságra bukkan. A környezetvédelmi bírság kiszabásánál a hatóság mindig mérlegeli a szabálysértés környezeti veszélyeit, a kötelezettségszegés módját és súlyát. Ez azonban távolról sem szubjektív módon történik, hiszen a bírságolás alapját képező szempontokat jogszabályok írják elő. A bírság mértéke ötezer forinttól akár több tízmillióig terjedhet. A jogszabályok nem teszik lehetővé, hogy a megállapított cselekmény súlyának megfelelő bírságot a hatóság csökkentse, vagy esetleg elengedje, netán eltekintsen a bírság kivetésétől – hangsúlyozta Takács Margit. Első fokon a bírságot a környezetvédelmi felügyelőség rója ki, a határozat ellen benyújtott fellebbezést azonban a Környezetvédelmi Főfelügyelőség vizsgálja felül, mégpedig úgy, hogy a kifogásolt elemeken kívül a másodfokú eljárás keretein belül a teljes eljárás és a döntés jogszerűségét is ellenőrzi. A Környezetvédelmi Főfelügyelőség tapasztalatai szerint a bírságolási eljárás, illetve a bírságolás nagyságrendjéről szóló első fokú határozatok ellen csupán az érintettek tíz százaléka emel kifogást.

Hiányos az adatbázis

2001. január elsejétől megváltozik a kirótt bírság behajtása, az adóigazgatási eljárásról szóló jogszabály módosítása ugyanis lehetővé teszi, hogy a környezetvédelmi bírság behajtása adók módjára történjen. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a megbírságolt cég bankszámláján nem áll rendelkezésre a megfelelő összeg, úgy végrehajtási eljárást kezdeményezhet a környezetvédelmi felügyelőség. Az adatok egyébként arról tanúskodnak, hogy a vállalatok legtöbbször a veszélyes hulladékokkal kapcsolatos szabályokat szegik meg, ezen belül is a leggyakrabban az adminisztratív kötelezettségeiket hagyják figyelmen kívül. Az adminisztratív jellegű mulasztások természetesen a legalacsonyabb bírságolási kategóriába tartoznak, mivel ezek önmagukban nem jelentenek közvetlen veszélyt a környezetre. Ennél súlyosabb vétség, ha a cégek a törvényben rögzített kötelezettségük ellenére nem ellenőrzik, hogy a veszélyes hulladékaik kezelésével megbízott vállalkozások rendelkeznek-e a tevékenységük végzéséhez szükséges szakhatósági engedéllyel. Érdekes módon a veszélyes hulladékok szállításánál szinte csak elvétve fordul elő valamilyen kisebb szabálytalanság. A környezetvédelmi felügyelőségek 1999-ben 296 esetben összesen több mint 1,5 milliárd forint bírságot vetettek ki: 818 millió forintot lég-, 546 millió forintot vízszennyezés és 192 milliót veszélyes hulladékkal kapcsolatos szabálytalanság miatt.

A környezetvédelmi szakhatóságok munkájának hatékonyságát csökkenti, hogy nem rendelkeznek olyan informatikai rendszerekkel, amelyek révén gyorsan juthatnának a szükséges adatok, információk birtokába. Azaz: a tizenkét környezetvédelmi felügyelőség, valamint a főfelügyelőség adatbázisa nincs összekapcsolva. Így nem tudják összegezni egy-egy országos vagy több megyei telephelyen működő cég tevékenységének jellemzőit. Az ellenőrzés hatékonyságát is sokan kérdőjelezik meg, hiszen köztudomású, hogy a környezetvédelmi felügyelőségek létszáma e téren korlátozott. Ez azt jelenti, hogy az éves ellenőrzési tervben többnyire csak a nagyobb cégek, valamint a környezetre nézve veszélyesebb tevékenységet végzők számíthatnak szakhatósági terepszemlére.

A kisebb, illetve az engedély nélküli vállalkozások – lakossági bejelentés nélkül – akár évekig háborítatlanul okozhatnak kisebb-nagyobb környezeti károkat – sorolta a főfelügyelőség gondjait Takács Margit. A mérőeszközökhöz kötött ellenőrzések száma ugyancsak szűkre szabott keretek között mozog. Adott esetben, ha – például – húsz zajmérést ütemezett be egy környezetvédelmi felügyelőség, akkor két-három rendkívüli ellenőrzésnél többet már nem tudnak elvégezni. A légszennyező anyagok kibocsátási szintjének ellenőrzésénél hasonló gondok jelentkeznek.

Nem csökkent a légszennyezés

Műszaki számításokkal megalapozott becslések szerint Magyarországon évente közel 109 millió tonna hulladék keletkezik. Az összes mennyiségből – évente – mintegy 20 millió tonna a kezelt folyékony települési hulladék és 4-5 millió tonna a települési szilárd hulladék. A további mintegy 85 millió tonna az ipari, mezőgazdasági vagy más gazdasági tevékenységből származó termelési hulladék. Ezen belül – a hulladéktermelők kötelező önbevallása alapján – évente összesen 3,5 millió tonnára tehető a veszélyes hulladék keletkező mennyisége, melyből a vörösiszap 0,5 millió tonna. Az ártalmatlanítás vállalkozói szférába került, ám a szűk keresztmetszet következtében monopolhelyzet jött létre, amely az ebből fakadó előnyökkel való visszaélésre teremt lehetőséget. A magánkézbe került cégek miatt az állami felelősséget nem lehet érvényesíteni.

Magyarország legnagyobb légszennyezői továbbra is a hőerőművek és a vegyipar. Az 1993-as és az 1998-as adatok összevetésekor kiderül, hogy a nitrogén-oxid, a szálló por, a szén-monoxid és a kén-dioxid kibocsátása gyakorlatilag semmit sem változott. Előrelépés a munkahelyek kémiai biztonságáról szóló 25/2000. (IX. 30.) EüM-SZCSM együttes rendeletétől és a szigorúbb határértékek végrehajtási utasításait tartalmazó, a folyamatosan megjelenő kormányrendeletektől várható.

Az Európai Unió és a világ más régióinak fejlett országaiban a menedzsment minden szintjén ma már kiemelt feladat a minőségi szemlélet, a preventív gondolkodás és a biztonságos munkakörnyezet összhangjának megteremtése. Ennek szellemében például az EU Szociális Chartája rögzíti azt is, hogy a fejlett munkakörülmények közepette a munkavégző érezze jól magát, veszély ne érje, vagy ne fenyegesse, s esélye legyen az egészséges, hosszú életre. Mindazon országoknak, amelyek csatlakozni kívánnak az Európai Unióhoz, a fenti követelményekből eredő feladatokat és terheket saját elhatározásból és erőből kell megvalósítaniuk.

Az egészség érték

A munkahelyi környezet és biztonság ugyanakkor nagyban hozzájárul ahhoz is, hogy a munkavállaló szeresse munkáját, és azonosuljon cégének, munkaadójának hosszú távú céljaival. Ennek érdekében az első lépést a munkaadónak kell megtennie azzal, hogy gondoskodik a biztonságos munkakörülmények kialakításáról. Intézkedéseinek azt kell – kellene – sugallnia, hogy a munkavállaló személye és egészsége a munkáltató számára megóvandó érték. E tekintetben az állam nem hagyatkozik a munkaadók önkéntes vállalásaira, hanem törvényekkel, különféle rendeletekkel, jogszabályokkal kényszeríti ki a munkavállalókat megillető kötelező gondoskodást.

Dr. Horváth Endre fővárosi tisztiorvos, a munkahigiéné és az ergonómia szakértője lapunknak elmondta: Magyarországon bizonyos iparágak megszűnésével egészségügyi szempontból javult a helyzet, a kifejezetten sok vegyi expozíció, a fizikai megterhelések, a káros zajhatások lényegesen csökkentek az elmúlt tíz esztendőben. A külföldi cégek hazánkba telepített üzemei, illetőleg a honi nagyvállalatok által alkalmazott technológiák többnyire megfelelnek a munka-egészségügyi és -biztonsági előírásoknak.

A korábbi állapotokhoz képest azonban némi visszalépést jelent, hogy az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) a változékonyság miatt nem tudja kézben tartani a kisvállalatokat. Ennek ellenére kedvező tapasztalat, hogy a kötelező szűrővizsgálatokat – amelyek számát és gyakoriságát törvény írja elő az egészséget károsító anyagokkal dolgozó vállalatok, üzemek, vállalkozások foglalkozás-egészségügyi szolgáltatói számára – a gyakorlatban ténylegesen elvégzik. Ám gyakran hiányzik – a kockázatbecslés elmaradása miatt – az alkalmassági vizsgálatok rendjének szabályozása. A veszélyes vegyi anyaggal foglalkozó vállalkozások egy része pedig még mindig nem rendelkezik tevékenységi engedéllyel. Ugyancsak gyakori probléma a munkahelyi légszennyezettség, a kisüzemekben az egyéni védőeszközök hiánya. Sok esetben azonban maguk a munkavállalók is mulasztanak, hiszen akkor sem viselik a védőeszközöket, ha azok egyébként rendelkezésükre állnak.

Kedvező jelenség ugyanakkor, hogy az újonnan alakuló kis- és középüzemek többségükben már korszerű technológiát alkalmaznak, s csökkentek a munkavállalók egészségét veszélyeztető hatások. Ugyanakkor egyre több vállalkozás végzi vagy végezteti el a tevékenységével kapcsolatos kockázatértékelést is.

Zalavári József ipari formatervező, a Magyar Iparművészeti Egyetem adjunktusa a környezetvédelem humán aspektusaira hívja fel a figyelmet. Véleménye szerint a jól megkonstruált munkahelyek nem pusztán esztétikai élményt jelentenek. Számos felmérés bizonyítja: a megfelelő környezet hatékonyabbá teszi a munkavégzést, csökkenthetők a munkahelyi ártalmak, s minimalizálhatók a baleseti kockázatok.

A kockázatok mérsékelhetők

A kis- és középvállalatok vezetői gyakran azért nem fordulnak szakemberhez, mert félnek a tervezés költségeitől. Aligha szükséges azonban bizonygatni, a munkahely akkor a legműködőképesebb, ha a munkavállaló a legtöbbet tehet azért, hogy környezetét – és annak felszereléseit, tárgyait – épségben megőrizze. Ma már egyébként a használati tárgyak élettartama fokozatosan hosszabbodik, példa erre, hogy a csőd idején felszámolt irodabútorokat egyre több esetben új, életképes, az egyszerűségre törekvő vállalkozások hasznosítják újra. Ez azonban hazánkban még nem általános gyakorlat.

Sokszor lehet tapasztalni, hogy a magyarok által bérelt irodaépületek bútorzata szükség feletti módon a könnyelműséget sugallja partnereinek. A környezeti feltételekhez ritkán társítják a szépség fogalmát, holott könnyen belátható: a korszerű, formatervezést és praktikumot ötvöző felszerelés, a munkahely diszkrét szépsége, eleganciát sugalló tisztasága kihat a munkáltatók és a munkavállalók közti esztétikai-erkölcsi viszonyokra is. Az örömmel, kedvvel végzett munka egyaránt érdeke a munkáltatónak és a munkavállalónak. A munkakörnyezethez szervesen hozzátartozik a munkaruházat, a védősisak, mely nem csak formatervezett, de jelzi azt is, hogy viselője, tulajdonosa mely munka-, illetve cégcsoporthoz tartozik. A Porsche szerelői büszkén viselik akár ebédszünetben is az egyenruhájukat, a cég ereje fokozza önérzetüket, egyszersmind ők maguk a cégimázs hordozói is.

Súlyos büntetések
Nem is olyan régen még megérte a vállalatoknak, ha kifizették a környezet károsításáért kirótt bírságokat ahelyett, hogy saját fejlesztéssel megoldják a problémát. Ma már tetemes összegeket kell leróni a környezet terhelésével, a természeti erőforrások igénybevételével, fogyasztásával a kibocsátási határértékek túllépésével arányos bírságokra. A Központi Környezetvédelmi Alap a környezetvédelmi célú gazdasági szabályozók gyors változását követve szigorította elveit. De gondot fordít a támogatásra is, kiterjedt körben és változatos formában különféle kedvezményeket biztosít azoknak a szervezeteknek, amelyek kiemelten kezelik a környezetvédelmet.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. január 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8394 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8394 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4984 olvasói kérdésre 4984 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8394 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8394 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4984 olvasói kérdéssel.

Eltűnt közalkalmazott jogviszonyának megszüntetése

Intézményünk egyik közalkalmazottja 2023. augusztus 15. óta munkavégzés céljából a munkahelyén nem jelent meg. Távollétének okáról és várható időtartamáról sem a közvetlen...

Tovább a teljes cikkhez

Végkielégítés egészségi alkalmatlansággal indokolt felmondás esetén

Két munkavállalónk keresőképtelen állományának lezártát követően már nem lesz alkalmas a munkakörének betöltésére. Olyan mértékű egészségromlásuk van, amely alapján -...

Tovább a teljes cikkhez

Nyugdíjasnak minősülés

Az egyik munkavállalónk február 28-án töltötte be a 65. életévét. Szervezeti okokra hivatkozással szeretnénk megszüntetni a jogviszonyát március végével. Nincs információnk arra...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Munkakör-felajánlás és észszerű alkalmazkodás

A Kúria BH 2024.16. számú döntésének értelmezésével kapcsolatban szeretném segítségüket kérni. Mivel az Mt. nem definiálja a fogyatékosságot, és más jogszabályra sem hivatkozik...

Tovább a teljes cikkhez

Felmondás keresőképtelenséggel járó betegség alatt

Egy munkatársunk már több mint fél éve állományban van. Most szeretné elindítani a leszázalékolását, és az ügyintéző azt mondta neki, hogy ki kell jelentkeznie a táppénzről, és...

Tovább a teljes cikkhez

Munkavállaló összeférhetetlen magatartása

Ha a munkavállaló társaságával a munkáltató leszerződik, mindazonáltal a szerződéskötés folyamata alatt sem derül ki a munkáltató számára, hogy az új partnere...

Tovább a teljes cikkhez

Utazási kedvezmény önkormányzati művelődési házban dolgozóknak

Jár-e a 2024. március 1-jei nappal hatályba lépett 38/2024. Korm. rendelet szerinti utazási kedvezmény önkormányzatnál, illetve önkormányzat intézményénél (művelődési ház)...

Tovább a teljes cikkhez

Kógens szabályok értelmezése külföldi jog kikötésénél

Az Mt. 3. §-a (1) bekezdésének az értelmezése kapcsán szeretnénk a szíves segítségüket kérni. A praxisunkban gyakoriak az olyan esetek, amikor a felek a külföldi jog alkalmazásában...

Tovább a teljes cikkhez

Cafeteriajuttatás fizetés nélküli szabadság alatt

Várhatóan 2024. május 17-én szülöm meg a gyermekemet. Addig aktív állományban végzem köztisztviselői feladataimat. Terveim szerint gyermekem 2 éves korában térek vissza az aktív...

Tovább a teljes cikkhez

Idegennyelv-tudási pótlék - az illetmény összegén kívül

A köztisztviselői garantált bérminimumba beleszámít a nyelvpótlék, vagy az illetmény megállapításánál a pótlékot azonfelül kell figyelembe venni?

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési foglalkoztatotti jutalom - a jogszerző idő értékelése

Önkormányzati óvodánkban 2022. augusztus 2. óta dolgozó pedagógus köznevelési foglalkoztatotti jutalma megállapításához a közalkalmazott 2024. január 3. napján 26 év 3 hónap...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidőkeretben elrendelt rendkívüli munkavégzés elszámolása

Munkaidőkeretben rendkívüli munkaidő elrendelése esetén a rendkívüli munkavégzés ellenértékét (a 100% pótlékot vagy 50% pótlék + pihenőnapot) az elrendelés hónapjában kell...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4984 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 260-ik lapszám, amely az 4984-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

MIKOR, MIRE, MIÉRT ÉS MIT LÉP A NAV?
Eltérő adózói magatartásra eltérő NAV reagálás
Megnézem

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem